Algemeen offerte/order project

Offerte, order, projectadministratie voorraadbeheer en relatiebeheer zijn in elkaar geïntegreerd.

Er zijn vier mogelijke trajecten.

 

  1. Order - factuur
  2. Offerte - order - factuur
  3. Offerte - order - project - factuur
  4. Aanvraag - (offerte) - order - factuur

 

  1. Bedrijven die geen offerte maken of dat doen in een apart programma (tekstverwerker)
    Zij voeren direct een order in en vullen die aan tot "Order wordt factuur"
    De order kan verstuurd of gemaild worden met de naam "Pro Forma factuur".
    Of u verstuurt hem niet.
  2. Als 1, maar dan eerst toch een offerte aanmaken ( Offerte wordt Order wordt factuur).
    Let wel, de offerte module in Ohmega is gewoon een calculatie maar kan worden afgedrukt naar een sjabloon in Word, met standaard tekstblokken in uw eigen lay- out met daarin tekstblokken plus die calculatie.
  3. Het is ook mogelijk een order om te zetten naar een project. (zie hoofdstuk Projectadministratie urenregistratie)
  4. Een intern communicatietool voor uw medewerkers voordat de offerte of order wordt aangemaakt

maak offerte
maak order
factureren
voorblad/bijlagen
eigen lay-out
aanvragen
afleveradressen
prijsgroepen